De samenstelling van ons team is in 2024-2025 als volgt:
Groep 1/2a: Nienke Schraa
Groep 1/2b: Marleen Jellema & Eline te Boekhorst
Groep 3/4a: Brigit Fielmich
Groep 3/4b: Francy Vennemann & Petra van der Linden (tijdelijk Petra van der Linden en Lotte Dorresteijn)
Groep 5/6a: Meta Mak & Jorn Brouwer (tijdelijk Jorn Brouwer en Romy Baädilla)
Groep 5/6b: Patty Schröder-Boon
Groep 7: Jannemarie Swartsenburg en Bas van der Nat
Groep 8: Linda van Bokhorst & Marianne Joles
Groep 9a: Judith Dogger
Groep 9b: Karin Sontrop
Leraarondersteuners: Lotte Dorresteijn, Romy Baädilla, Roos Verbruggen, Bas van der Nat en Neeltje van der Knaap
Remedial Teacher: Monique Lelijveld
Gymleerkracht: Tim Wolf
Intern begeleider: Valerie Huinck
Schoolleider: Niels Rietbroek
Clusterdirecteur: Gaby de Jongh
Management assistent: Elvia van de Weerd
Teamfoto 2023-2024
Hieronder stellen de teamleden zich -in alfabetische volgorde- voor, aan de hand van hun talenten en favoriete kinderboek.
Bas van der Nat (Leerkracht groep 7)
Talent: kansengever.
Favoriete kinderboek: Joris en de geheimzinnige toverdrank van Roald Dahl. Dit boek heb ik als kind enorm vaak gelezen en voorgelezen gekregen en vind ik fantastisch!
Brigit Fielmich (Leerkracht groep 3/4a)
Talent: meetrekker en mooimaker. De meetrekker enthousiasmeert andere met ideeën en neemt hen daar in mee. Ik vind het leuk om van allerlei dingen te bedenken en deze uit te voeren, samen met andere. De mooimaker maakt alles graag mooier. Dit komt eigenlijk ook terug in mijn lievelingsboek: de vis Regenboog maakt andere mooier met zijn ´glitterschubben´ en enthousiasmeert andere om hierin mee te doen.
Lievelingsboek: ´De mooiste vis van de zee´ van Marcus Pfister. Waarom? Het boek gaat over vriendschap en aardig zijn voor elkaar. Daarnaast over samen delen: als je samen deelt, wordt alles leuker. Dat vind ik een mooie boodschap uit dit boek!
Eline te Boekhorst (Leerkracht groep 1/2b)
Talent: samenbrenger, groeimotor, bruggenbouwer
Favoriete kinderboek: Lampje van Annet Schaap. Lampje gaat vooral over mensen nemen zoals ze zijn, maar ook over liefde, vriendschap, hoop en teleurstelling. Een magisch verhaal dat mij heeft laten huilen van blijdschap en verdriet. Ik heb het boek in één ruk uitgelezen, bang dat het verhaal zonder mij door zou gaan als ik het zou wegleggen.
Elvia van de Weerd (Management assistent)
Talent: Bezige bij, kennisspons, samenbrenger, sfeervoeler
Favoriete kinderboek: Als kind las ik heel graag de boeken van Dik Trom. Dik Trom is een vrolijke, eerlijke, beetje gezette jongen. Samen met zijn ouders woont hij in het knusse Dikkedam. Dik Trom maakte altijd van alles mee en er zaten heel veel grappen en grollen in en ik was er dol op en kon daar erg om lachen. Ook hield ik erg van de boekjes van “Wipneus en Pim”. De verhalen van Wipneus en Pim spelen zich af in Kabouterland; een gebied in de grote wereld van elfjes, heksen en andere bijzondere figuren en ik kon hier enorm van genieten en bij wegdromen. Nog steeds houd ik erg veel van lezen en als ik een beetje vrije tijd over heb, zit ik graag met mijn neus in een boek.
Francy Vennemann (Leerkracht groep 3/4b)
Talent: Sfeervoeler, bezige bij, bruggenbouwer
Favoriete kinderboek: De boeken van ‘Kikker en zijn vriendjes’. De verhalen laten je met een nieuwsgierige, vriendelijke en vrolijke blik naar jezelf en de wereld om je heen kijken. In de wereld van kikker mag iedereen er zijn en is iedereen mooi op zijn eigen manier. Dat het leven soms moeilijke momenten kent, betekent niet meteen dat het niet de moeite waard is. Er is immers altijd wel een oplossing, zolang je er maar voor elkaar bent en elkaar helpt. Het waarderen van elkaar en het zorg dragen voor elkaar vind ik een mooie boodschap.
Jannemarie Swartsenburg (Leerkracht groep 7)
- foto komt nog -
Talent: - komt nog -
Favoriete kinderboek: - komt nog -
Jorn Brouwer (Leerkracht groep 5/6a)
Talent: trouwe vriend, positivo, samenbrenger
Favoriete kinderboek: “Lang leve de koningin” (Esmé Lammers). Dit boek gaat over Sara, die het moeilijk heeft op school. Maar dan ontdekt ze het schaakspel! In haar fantasiewereld maakt ze van alles mee met de schaakstukken. Het boek gaat ook over familie en hoe schaken mensen samen kan brengen. Door schaakles te geven heb ik ontdekt hoe waardevol het is om met kinderen te werken, waardoor ik het onderwijs in ben gerold. Daarom is dit boek - en schaken in het algemeen - belangrijk voor me en lees ik er graag uit voor.
Judith Dogger (Leerkracht groep 9a)
Talent: doorzetter en bezige bij
Favoriete kinderboek: Matilda van Roald Dahl. Matilda een ‘briljant’ meisje groeit op in een gezin dat niet dezelfde interesses heeft als Matilda. Sterker nog, Matilda wordt door haar leergierige gedrag als een lastpak gezien. Matilda bedenkt slimme straffen om zich te verweren. Ook op school maakt het hoofd van de school, juffrouw Bulstronk het haar lastig. Matilda merkt daar dat ze over hele bijzondere gaven beschikt en daar maakt ze goed gebruik van.
Karin Sontrop (Leerkracht groep 9b)
Talent: positivo
Favoriete kinderboek: Mijn lievelingsboek is de GVR en andere boeken van Roald Dahl. Ze zijn grappig geschreven. Daarnaast vind ik de boeken van Tosca Menten heel erg leuk er zitten veel taal grapjes in net als bij de boeken van R. Dahl.
Linda van Bokhorst (Leerkracht groep 8)
Talent: Doorzetter en positivo. Ik zal niet snel denken dat iets onmogelijk is en probeer altijd het positieve aan iets te zien. Als ik ergens voor ga… zal ik niet snel opgeven.
Favoriete kinderboek: De GVR van Roald Dahl maar ook de hele serie van Harry Potter heb ik in mijn kast staan :-)
Lotte Dorresteijn (Leraarondersteuner)
Talent: Creatieve maker
Favoriete kinderboek: Achtstegroepers huilen niet.
Marianne Eikema (tijdelijk afwezig)
Talent: Sfeervoeler en ideeënfontein
Favoriete kinderboek: Willem en dikke Teun van Jacques Vriens. Een geweldig boek om voor te lezen aan kleuters. Het boek gaat onder andere over vriendschap, naar school gaan, voor je zelf opkomen, allemaal thema's waarin een kleuter zich makkelijk kan herkennen. Willem heeft ook een geheimpje, die alleen Willem weet en alle kindjes in de klas....
Marianne Joles (Leerkracht groep 8)
Talent: Ik ben een bezige bij. Ik ben graag met zinvolle activiteiten bezig en wil ‘s avonds het gevoel hebben dat ik iets heb bereikt. Dat doe ik door heel veel te ondernemen op een dag. Soms vergeet ik daarbij te ontspannen, want er is altijd nog wel iets dat ik kan doen.. Ik hou ervan om mensen met elkaar te verbinden. Als er conflicten zijn probeer ik een brug te bouwen. Daarnaast ben ik een planmaker omdat ik heel graag het doel voor ogen houd. Een overleg kan mij niet efficiënt genoeg en ik werk graag to-do lijstjes af. Een talent waar ik mij wat dubbel over voel is de foutenspeurneus. Ik merk fouten en problemen snel op en kan het vaak niet laten een fout te verbeteren. Ik ben een echte perfectionist.
Favoriete kinderboek: Dat zijn er heel veel. Ik ben dol op kinderboeken en ik kan genieten van moeilijke woorden en woordgrapjes. All time favourite: Harry Potter. Meegesleurd worden in een fantasiewereld die je voorstellingsvermogen aanwakkert.
Marleen Jellema (Leerkracht groep 1/2b)
Talent: creatieve maker, positivo, bezige bij en sterkte architect.
Favoriete kinderboek: De Stip.
Meta Mak (Leerkracht groep 5/6a)
Talent: Iets waar ik de laatste tijd steeds meer achterkom, is dat mensen mij snel vertrouwen en zien als een vertrouweling. Een super fijn idee, en zeker iets dat ik zie als talent. Vertrouweling is ook 1 van de talenten uit de toolbox van Luk deWulf en deze kaart is door meerdere collega’s aan mij gegeven. Ook positivo kwam laatst naar voren, het leven is een feestje!
Lievelingsboek: Ik kreeg rond mijn 10e van mijn vader het boek Hasse Simonsdochter van Thea Beckman. Ik was meteen verkocht en heb het super vaak gelezen. Elke keer als ik het las weer waande ik mij in die wereld, hoorde ik niets meer van wat er om mij heen gebeurde en huilde ik op het einde....Ben ook altijd blijven lezen en dit is nog steeds een van mijn grootste hobbies!
Monique Lelijveld (Remedial Teacher)
Talent: creativiteit, planner, doorzetter.
Favoriete boek: Alleen op de wereld van Hector Malot. Ik kreeg dit boek als kind, met prachtige platen en mijn vader las hem vaak aan mij voor. Mooie herinnering aan dit verhaal over vriendschap, verlies, kracht en liefde. Alle genres zitten erin!
Neeltje van der Knaap (Leraarondersteuner)
Favoriete kinderboek: De avonturen van de dappere Ridster van Janneke Schotveld. Over onrecht en (grote en kleine) problemen die nodig opgelost moeten worden, en wel door een stoere en dappere meid - in ridderkostuum met zwaard en op de fiets - maar die eigenlijk ook heel gewoon is. Vol humor en diversiteit.
Niels Rietbroek (Schoolleider)
Talent: ideeënfontein, sterkte-architect, groepsdier
Favoriete kinderboek: Pluk van de Petteflet door Annie M.G. Schmidt. Een prachtig verhaal met veel verschillende lagen en karakters. Heerlijk om voor te lezen aan mijn kinderen en soms zelf stiekem nog eens te lezen. Naast het meeste werk van Annie M.G. Schmidt vond ik vroeger zelf de boeken van Paul van Loon erg leuk. De Griezelbus serie, de Kippenvel serie en Dolfje Weerwolfje. Spannende verhalen die ik stiekem toch niet in het donker durfde te lezen.
Nienke Schraa (Leerkracht groep 1/2a)
Talent: Trouwe vriend, doorzetter, ideeënfontein
Favoriete kinderboek: Winnie the Pooh
Patty Schroder-Boon (Leerkracht 5/6b)
Talenten: Nieuwfreak. Ik houd van nieuwe dingen. Ik heb een sterke drive om bij te leren en op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Als ik iets nieuws kan starten, krijg ik bijzonder veel energie en ontwikkel ik een zeer hoog leervermogen. Maar zodra het nieuwe eraf is, voel ik mijn energie en aandacht afzwakken: voor mij is dat het signaal om iets nieuws te doen. Positivo. ‘Als het dak naar beneden komt, zien we tenminste de blauwe lucht!’ Hoe uitzichtloos de situatie ook is, ik zie altijd positieve kanten en mogelijkheden. Voor mij is het glas altijd halfvol en met mijn aanstekelijk enthousiasme geef ik mensen energie om door te gaan. Ik probeer spanningen weg te werken door humor. Ideeënfontein. Ik ben goed in het verbinden van dingen die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben. Wat ik bedenk is niet altijd nieuw, ik combineer vooral bestaande ideeën tot iets nieuws. Tijdens brainstormsessies voel ik een eindeloze stroom van ideeën.
Favoriete kinderboek: Kruistocht in Spijkerbroek van Thea Beckman. Dit boek heb ik gelezen toen ik 12 jaar oud was in de eerste klas van de middelbare school. Door dit boek ben ik van lezen gaan houden! Ik weet nog dat ik mezelf helemaal kon verliezen in het verhaal van de zestienjarige Dolf die terugreist in de tijd en in een middeleeuws avontuur terecht komt.
Petra van der Linden (Leerkracht groep 3/4b)
Talent: bezige bij, planmaker
Favoriete kinderboek: Dat zijn er zo veel! Ik houd van ‘oude’ schrijvers als Roald Dahl, Jan Terlouw en Guus Kuijer. Maar ook van ‘nieuwe’ schrijvers als Annet Schaap, Janneke Schotveld en Pim Lammers. Als juf blijf ik enorm genieten van het boek 'Matilda' van Roald Dahl. De boeken Roald Dahl lezen heerlijk voor en hebben precies de goede balans tussen fantasie en werkelijkheid voor kinderen. Daarnaast geniet ik enorm van boeken die je helemaal meesleuren en echt spannend zijn. Koning van Katoren blijft favoriet nummer 1, maar ook de boeken over Skandar en zijn eenhoorn (waarin de eenhoorns eens een keer niet lieve glitterdieren zijn, maar krachtige vechters) zijn prachtig geschreven.
Romy Baädilla (Leraarondersteuner)
Talent: Buikdenker, beelddenker en luisteraar
Favoriete kinderboek: Ik ben heel erg fan van sprookjesboeken en Harry Potter. Ik houd ervan om via boeken en fantasie nieuwe werelden te ontdekken. Als klein meisje las mijn moeder mij altijd voor uit sprookjesboeken met elfjes, kabouters en heksen, hierdoor is mijn liefde voor sprookjes ontstaan. Mijn favoriete sprookjes? Dat zijn toch wel de kleine zeemeermin en Belle en het beest. Beide prinsessen beleven een avontuur en vinden uiteindelijk ware liefde.
Roos Verbruggen (Leraarondersteuner)
Talent: Enthousiasme & Flexibiliteit
Favoriete kinderboek: De scheepsjongens van Bontekoe. Dit boek was de grondlegger voor mijn diepgaande interesse in (Nederlandse) geschiedenis.
Tim Wolf (Gymleerkracht)
Talent: - komt nog -
Favoriete kinderboek: - komt nog -
Valerie Huinck (Intern Begeleider)
Talent: Bezige bij
Favoriete kinderboek: "Morgen mag ik in het diepe" van Carry Slee